TUI kiest voor UM in België en Nederland
Rijswijk, 24 oktober 2019 - TUI Benelux, met onder meer de merken TUI en KRAS heeft na een uitgebreide review tussen verschillende bureaus gekozen voor UM als nieuwe mediabureaupartner vanaf 1 oktober 2019 in zowel Nederland als België. UM is in deze nieuwe samenwerking verantwoordelijk voor de mediastrategie en de implementatie hiervan.
Roosmarijn Quartier, Head of marketing communications TUI Benelux: ‘We zijn er bij TUI van overtuigd dat we in UM een heel passende en energizing partner hebben gevonden om ons in de toekomst te ondersteunen op vlak van mediastrategie. Hun benadering die uitgaat van data en creatie heeft ons overtuigd dat we samen mooie dingen kunnen doen. TUI is een sterk merk en heeft uiteraard de ambitie om nog verder te groeien. Met UM aan onze zijde geloven we erin dat we die ambitie kunnen waarmaken op een innovatieve en onderbouwde manier. Door voor 1 partner te kiezen voor zowel België als Nederland, vertrekken we duidelijk van een zelfde strategie zonder daarbij de lokale eigenheid en opportuniteiten te verliezen.’
Carolien van ’t Hek, CEO UM: ‘We zijn bijzonder blij met deze win. Met TUI voegen we wederom een mooi merk toe aan onze portfolio. Een marktleider met sterke groei ambities in een dynamische en uitdagende markt. Dat is het snijvlak waar wij als bureau op excelleren. Daarom past TUI ook zo goed bij UM. TUI is een ambitieuze en snelgroeiende internationale onderneming die niet alleen in veel landen actief is maar ook in een enorm dynamische markt. Met slim gebruik van data en technologie en de creatieve inzet van media en content willen we deze markt gaan challengen. Wij geloven in de kracht van onze nieuwsgierigheid en gaan er vol voor om samen nieuwe kansen te benutten.’
Over TUI
Reisorganisatie TUI Nederland opereert onder de reismerken TUI en Kras. Naast een eigen luchtvaartmaatschappij, TUI fly, heeft TUI 140 eigen reisbureaus en 120 mobiele reisadviseurs. TUI verzorgt jaarlijks voor 1,7 miljoen reizigers een vakantie en is daarmee in Nederland marktleider op het gebied van georganiseerde vakanties.
TUI Nederland is onderdeel van de internationale TUI Group en samen met TUI België en TUI Frankrijk vormt het Western Region. Het hoofdkantoor van TUI Group is gevestigd in Hannover. Binnen TUI Group werken ruim 150 reisorganisaties in twintig landen samen onder de naam TUI.
Over UM
UM is een strategisch mediabureau en maakt deel uit van IPG Mediabrands. UM gelooft dat media, data en technologie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en dat dit de motor is voor effectieve creativiteit. UM gelooft in “Better Science, Better Art, Better Outcomes”, door voor merken met revolutionaire communicatieoplossingen te ontwikkelen op momenten die ertoe doen. UM werkt in Nederland o.a. voor Coca-Cola, De Nederlandse Loterij, JUMBO, American Express en War Child en maakt deel uit van IPG Mediabrands.